


[size=7]





























Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve karoserde
degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak...
Tuning
yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç
artirimi oluyor.
Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye baslayan
modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari
da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü,
yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan
islemler
modifiye
olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi, ürünlerin farkli
zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin
da katkisi
çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum
görünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari
yatiyor. Dis görünümde jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari,
son susturucular, aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan
ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne
degil, yol
tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites
topuzu, konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri
yapilan degisiklikler
arasinda yer aliyor.
Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha
genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek,
motora
güç kazandirmanin en etkin yollari. Bunlari destekleyen diger
islemler, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava
emmeyle egzoz sisteminin
modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak
turbo valfinin basinç limitini artirmak, intercooler'i büyütmek
ve pop-off
supapi monte ederek güç artirilabiliyor.
Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi
degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi
da kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip
ediyor, çünkü
gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik degisiklikler
yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini
güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü sonuçlanabilecek
kazalarin yasanmasy
her an mümkün. Bu nedenle modifiye islemini profesyonel kisilere
birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük modifiye firmalarinin Türkiye
temsilcilikleri
bu amaçla hizmet veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka
belgeli ve trafikte kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.
Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak
degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu
gençler arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda,
insanlarin
hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak için
caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek. Eger yarismak ve otomobilinizin
performansini
görmek istiyorsaniz, yapmaniz gereken tek sey, bu yil sampiyona
olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak. Toplam 7 siniftan (1600
cc'ye
kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo
ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve asiri beslemesiz*asiri
beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor. Yarislarla ilgili
ayrintili bilgi
almak için Türkiye Otomobil ve Motorsporlari Federasyonu'nu 0216
46511 55 no'lu telefondan arayabilirsiniz.